Roháče

Na začátku května jsme se vydali ve větším počtu na prodloužený víkend do Západních Tater neboli Roháčů. : roháče Hlavní hřeben je turistům otevřen v podstatě jen o letních prázdninách a tak jsme se toulali v neméně kouzelném podhůří. Náš první výlet směřoval na hřeben Skorušiny. : roháče V tůňkách jsme narazili na čolky horské. : roháče Na několika místech je hlavní roháčský hřeben i vidět. : roháče Na vrcholu Skorušiny zrovna kvetou krásné šafrány. : roháče
150508-rohace-VKUB-044 : roháče Rozhledna tu stále stojí, ale výhled je rok od roku omezenější díky stále vyšším okolním smrkům. : roháče Jedna společná a frčíme dolů. : roháče Po cestě narážíme na čerstvou přední stopu medvěda. : roháče Po hodince vylézáme z lesa a před námi se otevírají krásné rozsáhlé louky. : roháče
150508-rohace-VKUB-091 : roháče 150508-rohace-VKUB-079 : roháče Malá Fatra před námi. : roháče Sestupujeme do Habovky. : roháče V Habovce jsme měli výborné ubytování v krásném penzionu u paní Vidiečanové. Doporučuju: http://www.megaubytovanie.sk/chalupa-pod-lesom : roháče
Večery byly bujaré. : roháče Další den jdeme můj oblíbený okruh: Huty - Velké Borové - Prosiecká dolina - Kvačianská dolina - Huty. : roháče Jde o dvě úzké, hluboce zařezané vápencové doliny se vzácnými zástupci flóry i fauny. : roháče Kousek za vesnicí Huty, v místě zvaném Oblazy, se nachází zrekonstruovaný areál mlýna a přilehlých budov. : roháče 150509-rohace-VKUB-210 : roháče
Mlýn je dnes po rekonstrukci opět plně funkční. : roháče A je to krása! : roháče 150509-rohace-VKUB-250 : roháče Cestou míjíme také tento kouzelný vodopádek. : roháče Prvosenka lysá, další typický zástupce této oblasti. : roháče
Před Velkým Borovým. : roháče Chalupy ve Velkém Borovém. : roháče Nad vesnicí je zdlouhavé stoupání na rozlehlé louky. Nazývá se to tu Sekané. : roháče Odtud už se schází opět dolů a turistická značka se brzy noří do útrob Prosiecké doliny. : roháče A jsme tu - v nejzajímavější části celého výletu. : roháče
150509-rohace-VKUB-372 : roháče Člověk tu musí trošku zbystřit pozornost. Zvláště za deště či bouřky to tu není žádný med. : roháče Žebříky hluboko pod námi... : roháče 150509-rohace-VKUB-394 : roháče A už jsme na nich. : roháče
Žebřík střídá žebřík.. : roháče 150509-rohace-VKUB-432 : roháče Všude nad námi se tyčí vysoké vápencové stěny. Lezení by tu bylo fajn, ale jsme v národní přírodní rezervaci, takže nic takového tu asi nehrozí:) : roháče Před nedávnem se celou oblastí Tater prohnala silná vichřice. Následky byly znát doslova na každém kroku. : roháče Plochy polomů byly obrovské. : roháče
150509-rohace-VKUB-450 : roháče Říčka Prosiečanka. : roháče Vynořili jsme se z hlubokého údolí a ocitli se na rozlehlých otevřených loukách s výhledem na přehradu Liptovská Mara a hřeben Nízkých Tater v pozadí. : roháče Tuto trasu mám rád právě kvůli neuvěřitelné rozmanitosti krajiny. : roháče 150509-rohace-VKUB-501 : roháče
Počasí je divoké a my tušíme, že zmoknem. : roháče A tak se stalo. Většina naší skupiny zůstává ve vesnici Kvačany (pod námi) a já s Honzou běžíme Kvačianskou dolinou vyzvednout auta. : roháče Další den se počasí nelepší, spíše naopak, a tak se vydáváme do muzea Oravskej dediny. : roháče Je tu obrovské množství zachovalých dřevěných i zděných chalup sesbíraných ze širokého okolí a ukazujících na podmínky života lidí v tvrdých podmínkách hor. : roháèe I interiéry jsou tu velmi dobře zrekonstruované. : roháče
Tak se tu kdysi učilo. V mohých rozvojových zemích to dnes vypadá dosti podobně.. : roháče [Group 8]-150510-rohace-VKUB-533 150510-rohace-VKUB-538-2 images : roháèe [Group 9]-150510-rohace-VKUB-543 150510-rohace-VKUB-547-3 images : roháèe 150510-rohace-VKUB-553 : roháče Středem muzea protéká Studený potok. : roháče
150510-rohace-VKUB-574 : roháče 150510-rohace-VKUB-582 : roháče Celé muzeum je do zdejší krajiny velmi citlivě zasazeno. : roháče A jeho návštěvu lze jen doporučit, zvláště pokud Vás v Roháčích zastihne horší počasí. : roháče Návštěvu muzea jsme řádně zapili.. : roháče